Geocaching vid Edsviken - Bus stop With a view, Fjällbackamorden: vänner för livet & Vy över Edsviken (nr 17-19)

Svårighetsgrad: 2/2/3
Terrängfaktor: 2/2,5/3
Placerad av: Albihn(4J44V & GC4BW40) & Apell74 (GC4G89J)

Hittad av: linsa77, Mosegosen2005, Huggarn05, MissAlvisis & Irmstam

I dag tog vi oss till Edsviken utanför Grebbestad och loggade tre cacher!

Den första cachen, Bus stop With a view, var som namnet säger lokaliserad vid en busshållplats med fin utsikt. Cachen här var en nanocach, vilket är en extremt liten cach så vi fick söka noga. Mitt i sökandet och parerandet av mugglare kommer en gammal bekant förbi som det säkert var 10 år sedan sist vi såg, kul! Efter ett tags sökande hittade Irmstam cachen och vi skrev på den lilla, lilla loggremsan. Det var inte lätt att få in remsan i nanocachen när vi var klara.
För att komma till cach nummer två, Fjällbackamorden: vänner för livet, gick vi en jättefin stig längst viken.
Vi såg havtornsodlingar, fina fiskebodar, blåmusslesamlingar och mängder av brännmaneter.
Här hade även delar av filmen Vänner för livet spelats in. I denna cach bytte vi till oss en liten smurf mot Mosegosen2005s fina egengjorda geocacharmband.
För att ta tredje cachen, Vy över Edsviken, fortsatte vi längst viken för att sedan klättra upp på berget. Här uppe var vyn fantastisk! Vi letade upp cachen som, precis som de andra, var lätt hittade.
Vi byggde även på stentornet med var sin sten.
Vi gick sedan ner på baksidan av berget och gick längst en väg kantad av blåbärsbuskar fram till sjöbodarna och följde sedan stigen längst viken till busshållplatsen där vi parkerat bilen.
Nu hade vattnet höjts så några av oss blev lite blöta om fötterna.
Irmstam glömde sin vandringsstav och trots letande på hemvägen var den borta. Antagligen blev den liggandes vid någon avsats i bergen när vi klättrade....... Trots semestertider mötte vi bara en enda joggare på vår fina promenad.